Zdrowy styl życia

Jak zachować dobrą kondycję stawów

  • Regularne ćwiczenia/ Ruch
    Staw to ruchome połączenie kości, w którym znajduje się płyn maziowy mającyna celu nie tylko nawilżanie stawu, ale również dostarczanie ważnych składników odżywczych chrząstkom. Najbardziej wskazanymi aktywnościami są jazda na rowerze (tradycyjnym lub stacjonarnym), pływanie, ćwiczenia w wodzie oraz spacery.
  • Obniżenie wagi
    Należy utrzymywać odpowiednią wagę ciała. W przypadku osób z nadwagą lub cierpiących z powodu otyłości spadek wagi powinien być kontrolowany przez lekarza. Utrata nawet 5 kilogramów będzie miała bardzo pozytywny wpływ na zdrowie i kondycję stawów.
  • Zróżnicowana dieta
    Zróżnicowana dieta musi być bogata w odpowiednie ilości wysokiej jakości białka (szczególnie pochodzenia roślinnego) oraz w witaminy i minerały. Zbawienny wpływ na stawy mają nienasycone kwasy tłuszczowe (typu Omega 3), wapno, magnez, pierwiastki śladowe takie jak mangan, miedź i witamina C. Należy także pamiętać o przyjmowaniu dostatecznej ilości płynów (min. 2 l płynów dziennie).
  • Odżywanie stawów
    Suplementy diety wysokiej jakości dostarczają układowi mięśniowo-szkieletowemu substancji, których potrzebuje. Przyczyniają się także do prawidłowego funkcjonowania chrząstki stawowej, nawet podczas ćwiczeń lub przebytej kontuzji.
  • Zapobieganie kontuzjom oraz ich prawidłowe leczenie